martes, 4 de marzo de 2014

Tània IV- La Peppa Pig

Bon dia!

Aquest pastís va ser un encàrrec una molt especial, em va trucar la Tània per demanar-m’ho i, és clar, a veure qui s’hi pot negar! Em va demanar la Peppa Pig i com que sempre havia fet pastissos en 2D vaig dir-me va fem-ho en 3D i entre això i que la volia dreta... tot plegat va ser un gran repte!


Ingredients: 

Per la massa:
250 grms de sucre
4 ous
350 grms de farina
1 sobre de llevat
1 ratlladura de llimona
120 grms de llet
250 grms d’oli d’oliva o gira-sol (depenen de la intensitat que li vulgueu donar)

Pel cap d’RKT:
300 grms. cereals Krispies Rice
30
0 grms. nubes
50 grms. mantega

Per la buttercream i cobertura:
500 grms. mantega a temperatura ambient
500 grms. De sucre glass
8 cullerades de pasta de llima

Per la decoració:
Fondant: necre, blanc, rosa (dos tons), vermell, verd, groc.
També necessitem unes boletes de les que posem als cupcakes de decoració, unes pedretes daurades, també de les dels cupcakes i  pols daurada o purpurina.


Preparació:
1. Barregem els ous (només el rovell) i el sucre amb la batedora elèctrica.
2. Quan tenim una massa suau i homogènia i afegim l’oli en un filet, com si féssim allioli.
3. A continuació i afegim la llet.
4. Després els ingredients secs barrejats: farina i llevat.
5. Per últim, la ratlladura de llimona i les clares muntades a punt de neu.
6. Posem al forn durant uns 15-20 minuts a 180-200 graus. Recordeu comprovar sempre l'estat de cocció amb un ganivet o un punxo.
7. Quan esta, el deixem refredar i els tallem a la mateixa mida.  

Aquesta quantitat de massa és adequada per un pastís de 15 cm. D’aquesta massa en surten tres bases de 15 i en necessitem 5 per fer la nostra Peppa Pig.


  
Per la cobertura de buttercream:
1. Barregem la mantega a temperatura ambient.
2. Quan esta cremosa hi afegim el sucre glas i la pasta de llima.

Per començar a muntar el pastís:

El primer que heu de fer per fer un pastís d’aquestes característiques és anar a la ferreteria. Sí, sí a la ferreteria. Heu de construir una base ben solida perquè aguanti el pastís.
Us deixo una foto de la meva, però el muntatge l’explicaré en un altre post, perquè sinó això serà més llarg que la biblia... 





1. Tallem els pastissos a la mateixa mida i gruix. Recordeu posar una base de la mida dels vostres pastissos a la part superior i inferior per poder treballar millor i aconseguir un acabat recte. 

Per muntar el pastís, hem d’anar clavant cada pa de pessic a la nostra base, vigileu que els forats que feu coincideixin amb els pilars que tenim a la base. Jo m’ho vaig marcar amb una plantilla. L’estructura la vaig fer a casa amb dues contra rosques, 4 famelles, 4 arandeles i 4 bases de pastís de les gruixudes.

2. Farcim amb la buttercream cada pis, quan tenim tots els pisos hem de tallar el cos lleugerament per la part superior, per tal de simular el seu vestit. Després també cobrim l’exterior del cos de la Peppa Pig amb la buttercream.

3. Per fer el cap de la Peppa ho vaig fer amb RKT. Explicaré com fer-ho en un altre post, sinó .... ja sabeu, bíblia!


 

4. Quan tenim el cap acabat i caracterizat l’enganxem a la resta del cos. Com veureu jo vaig decidir posar-hi una corona, també hi podem fer les orelles, eprò la corona ens tapa alguna petita inperfecció que poguem fer al clavar el cap al cos.



5. Jo vaig fer una mica de buttercream per fer gespa a la base i que quedes més acabat, a més a més, li vaig posar una bufanda perquè no és veies el junt entre el cos i el cap. 

 

Com veieu, amb la corona queda més maca.

Bon profit!

No hay comentarios:

Publicar un comentario